هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط پاک قرار گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) محدودیت ترافیکی ابوطالب به سمت چهارراه احمدآباد به دلیل نشست زمین در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اجرای عملیات رفع خطر محل فرونشت بولوار کلاهدوز مشهد + فیلم و تصاویر بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

تصویب مجوز تملکات کهندژ به جلوخان آرامگاه فردوسی در شورا | ایحاد گود کشتی با چوخه در ناحیه توس

  • کد خبر: ۴۰۵۳۱
  • ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱
تصویب مجوز تملکات کهندژ به جلوخان آرامگاه فردوسی در شورا | ایحاد گود کشتی با چوخه در ناحیه توس
عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: اتصال کهن‌دژ به جلوخان از پروژه‌های در دست احداث در منطقه توس است که با مسائل تملکی روبه‌رو بوده و مجوز این تملک‌ها توسط شورا مصوب شده است.
لیلی رحمانی | شهرآرانیوز؛ «اگر این شورا می‌خواهد کار متفاوتی انجام دهد، باید مردم را به عرصه‌ای برای ساختن فضای مناسب زندگی و نه‌صرفا فضایی برای تردد دعوت کند.» این جمله بخشی از اظهارنظر رئیس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس شورای اسلامی شهر مشهد است که در ۳ سال گذشته فعالیت شورای پنجم برای ساماندهی توس دغدغه جدی داشته و گام‌های عملیاتی مختلفی را هم برای تحقق این موضوع که از میانه دهه ۷۰ مورد تأکید رهبر معظم انقلاب نیز بوده، برداشته است؛ از ایجاد کمیسیون ویژه برای تسریع در ثبت جهانی توس بگیرید تا راه‌اندازی پویش‌های مختلف.

مسعود ریاضی پیش‌تر در گفت‌وگویی با شهرآرا دراین‌باره گفته بود: «همیشه از ناآگاهی و نشناختن جایگاه توس توسط مدیران رنج برده‌ایم. برخی مدیران نمی‌دانند توس برای مشهد چه مزایایی دارد و می‌تواند سفره فرهنگی و گردشگری باشکوهی مقابل زائران حضرت رضا (ع) بگشاید. مشکل بعدی بروکراسی پیچیده‌ای است که نمی‌گذارد ثبت جهانی توس به فرجام برسد. هنوز به‌طور مشخص معلوم نیست مدیریت توس با چه دستگاه‌هایی است؟ مدتی است این منطقه وارد محدوده شهری شده. مشکلات میراث فرهنگی هم با این منطقه به قوت خود باقی است. سومین نکته کمبود همت است. درباره هیچ‌یک از آثار ملی و آثاری که ثبت جهانی شده است دستور رهبر معظم انقلاب را نداریم، اما این دستور درباره فردوسی و توس وجود دارد و ایشان دغدغه‌هایشان را مطرح کردند، اما این را که این‌فرمان تاکنون به سرانجام نرسیده است فقط باید به حساب کمبود همت بگذاریم.»

هم‌زمان با ورود به چهارمین سال فعالیت شورای پنجم با ریاضی درباره اولویت‌های شورا در سال آخر و همچنین آخرین وضعیت ساماندهی توس گفتگو کرده‌ایم.

او معتقد است اگر این شورا می‌خواهد کار متفاوتی انجام دهد، باید مردم را به عرصه‌ای برای ساختن فضای مناسب زندگی و نه صرفا فضایی برای تردد دعوت کند.

ریاضی با بیان اینکه چنین تغییر نگاهی است که می‌تواند کاری ماندگار از شورای پنجم به یادگار بگذارد افزود: در زمان کنونی باید از مسائل سخت‌افزاری فاصله بگیریم و به سمت امور مردم‌مدار برویم؛ اموری که مردم در آن مشارکت بیشتری داشته باشند و این در حوزه مسائل عمرانی نیز قابل اجراست.
او ادامه داد: ساختن پل و دیوار و... کاری است که از هرکسی بر می‌آید، اما تفاوت‌ها در جایی ایجاد خواهد شد که نگاه و دیدگاه حاکم شود. امیدوارم در پروژه‌های عمرانی حرکتی به سوی مردم‌مداری صورت بگیرد. ساخت پارکینگ و... خوب و لازم است، اما ساخت مواردی، چون پیاده‌راه‌ها، مسیر‌های دوچرخه و پارک‌ها خواهد توانست مردم را بیشتر به عرصه بکشاند و همچنین ماندگارتر است.

ریاضی در ادامه به اقدامات انجام‌شده در محدوده توس اشاره و بیان کرد: مهم‌ترین موضوع بررسی‌شده در این محدوده طرح راهبردی است. جلساتی در این زمینه شکل گرفته و نهایتا این طرح به مرحله ویرایش نهایی رسیده است و اکنون در انتظار ابلاغ آن هستیم. ابلاغ این نسخه نهایی تأثیر مهمی در پروژه‌های عمرانی و اقتصادی این محدوده خواهد داشت.
به گفته او در زمینه فرهنگی نیز پیگیری‌هایی برای نصب مجسمه‌هایی که وعده نصب آن‌ها داده شده بود در حال انجام است؛ اقدامی که در مشهد کم‌نظیر است.

این عضو شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه به بیان چندپروژه در حال احداث منطقه پرداخت و گفت: اتصال کهن‌دژ به جلوخان از پروژه‌های در دست احداث است که با مسائل تملکی روبه‌رو بوده و مجوز این تملک‌ها توسط شورا مصوب شده است. خبر خوب دیگر آن است که طرحی نیز برای انجام پروژه پردیس داده شده است که اگر شروع به کار شود تا پیش از عید نوروز در آن محدوده به منظره خوبی دست پیدا خواهیم کرد.

ریاضی ادامه داد: زمینی نیز برای ایجاد گود چوخه در این منطقه توسط مردم اهدا شده و مشاور در حال کار بر روی آن است. رایزنی‌هایی نیز توسط مشاور برای سه‌راه فردوسی انجام شده است که امیدواریم پیش از اتمام دوره پنجم نهایی شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->